19.1.12

Tavlor

Jag skrev ju igår att jag skulle visa tavlorna som vi har gjort här hemma. Att göra tavlor är inte
alls svårt men självklart beror det på hur man vill att de ska se ut. Jag själv gillar enkla tavlor bäst som inte behöver betyda något.


På första tavlan har vi använt oss av stämplar och svart färg för att kunna skriva en text vi gillade. Då vi tyckte att det blev lite tomt valde vi att sätta ett svart band för att rama in texten.

På bild två tog vi en pensel med grå färg på och slog den mot tavlan (dock inte så den nuddar tavlan). På så sätt kunde vi få fram fina stänkmärken.


På tredje tavlan använde vi oss av ett grått band som jag visar bilderna under. Det enda vi gjorde
 var att vi la bandet i ett mönster som vi gillade och satte fast det
med nålar (gärna nålar utan stora huvuden)

Den fjärde tavlan har vi inte gjort själva, utan den har vi fått att min systers sambo Sebastian som gör väldigt fräcka tavlor :) Så den kan jag inte förklara hur den är gjord men jag tycker att
 den helt klart är värd att visa då den är väldigt rolig och speciell.


På femte bilden ser man några av de stämplar som vi använde på tavlan på bild ett. Tyvärr minns jag inte namnet på stället där jag köpte dem men Panduro har säkert liknande.
Färgen kan man köpa på lite olika ställen, tror denna är köpt på Rusta men jag vet
att även Panduro säljer dessa.

På sjätte och sista bilden visar jag bara banden jag använde mig av, två av mina favoriter från Granit. Jag rekommenderar att köpa dessa då man både får otroligt snygga band men
också väldigt mycket band för pengarna :)


Så, detta var våra tavlor. Inte säkert att alla är förtjusta i dem men vi alla tycker ju olika, och tur är ju det :) Hoppas ni fått lite tips till hur man kan göra,
och glöm inte; det är bara fantasin som sätter gränser!

Stor Kram! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar