1.1.12

Bordsdekoration

Jag lovade ju att visa hur jag skulle dekorera bordet till nyårsfesten men när jag satte mig för att göra det så strulade datorn, så jag hann inte. Men nu ska jag göra det, kanske lite sent eftersom kvällen redan är över men man kan ju göra såhär till andra middagar med :) Det jag gjorde för att piffa upp dukningen var att jag sprayade olika saker jag vill ha på bordet i en grå/silvrig färg. Jag började med att spraya äpplen. När de sedan hade torkat gröpte jag ur dem och satte ner ett värmeljus. Vips så hade jag en ljuslykta :) Sen passade jag även på att spraya lite grankvistar i samma färg. För att få fina servetthållare gick jag på samma tema som Frida gjorde när vi hade julmys. Till skillnad från då sprayade jag även apelsinskivorna för att hålla det enhetligt. Svårare än så behöver man faktiskt inte göra det, tycker jag. Det enkla är det snyggaste! För att mysa upp stämningen ännu mer tände jag massa ljus i hela lägenheten. I köket tände jag en stor ljusstake som vi köpte på loppis för en femtiolapp för ett par år sedan. Även denna har vi faktiskt sprayat, fast då när vi köpte den. Detta gjorde vi för att få en finare färg på den då den var rätt sliten. Ja, detta var min bordsdekoration. Hoppas ni fått lite tips till kommande middagar :) Jag kommer berätta mer om min nyår i ett senare inlägg :)

Ha en trevlig kväll och Gott Nytt År! <3







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar