16.2.12

Ta inget för givet...

Igår åkte jag och skolan iväg på något som de kallar för framtidsverkstad i två dagar, något som verkligen gjort avtryck hos mig. Under den kurs jag är på nu har vi ett samarbete mellan oss socionomstudenter och uppdragsstudenter. Uppdragsstudenterna är personer från olika brukaroganisationer och det är människor med ett stort och berörande bagage. Kursen går ut på att man ska producera en projektplan och sedan förhoppningsvis kunna starta projektet, om man vill.
Att få höra dessa människors historia får en att tänka vilken tur man haft men att man aldrig ska ta något för givet. Det kan hända något imorgon, man ska aldrig ta något för givet. Att dessa fantastiska människor har kunnat ta sig ut sina problem är otroligt, dessa människor är stora i mina ögon.....
Det finns så mycket förutfattade meningar om människor som inte följer normen, men
kunskap är makt!


Som nog de flesta vet så var det Alla hjärtans dag i tisdags, en dag som det finns mycket delade meningar om. Jag själv tycker det är en mysig dag där många visar sin kärlek extra mycket. Självklart ska man göra det varje dag men vad gör det om man gör det extra en speciell dag? Man måste inte köpa något, utan man kan bara vara extra kärleksfull.
Jag och Christian valde ändå att ge varandra små gåvor men det är inget måste.
Bara man aldrig glömmer vad man har <3

Stort kram! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar