22.2.12

Skänka kläder

Som jag skrivit tidigare håller jag och fyra andra klasskamrater på med ett projekt i skolan och detta projektet handlar om hemlöshet. Detta har fått mig att tänka på att alla kan hjälpa till på något sätt för att göra skillnad för någon annan. För många hemlösa är det inte självklart med hela och rena kläder, men det kan faktikt vi hjälpa till med.
Därför skulle jag vilja be alla som läser detta att gå igenom sina garderober och sortera ut sådant som inte behövs eller används längre. Det finns andra som behöver det mer. Jag själv har samlat ihop kläder och prylar av mig och Christian som inte vi längre behöver och detta kommer jag och Moa köra till något som heter Café Ria, där de delar ut kläder till de hemlösa.
Det som inte de behöver kommer vi att köra till Erikshjälpen som i sin tur kommer sälja kläderna/prylarna och sedan skänka en del av pengarna till behövande barn. Detta skriver Erikshjälpen på sin hemsida;

"Erikshjälpen arbetar för att ge barn de förutsättningar som behövs för att de på egen hand ska kunna påverka sitt liv och sin framtid. Vi arbetar utifrån ett barnrättsperspektiv inom områdena hälsa, utbildning och egen försörjning. Vi arbetar även med organisationsutveckling och katastrofinsatser. Hela tiden är barnen i fokus, tillsammans med de vuxna och den omgivning som finns i deras närhet. Vi kan förändra världen - inte själva, men när vi ger liv åt barns drömmar kommer världen att förändras genom dem"

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Och visst är det så!

Stor kram! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar