21.2.12

Rörig lampa

I vårt hem finns den en salig blandning av olika stilar och en av dem är industristilen. Jag bara älskar den ruffiga hårda stilen blandat med något lite mjukare. I köket har jag länge funderat över vad vi ska ha för lampa i fönstret men inte hittat ngn jag gillade.
Men då kom jag och mamma på den briljanta idén att man kunde göra en lampa av rör/VVS-delar. Hur enkelt som helst, det är bara att skruva ihop olika delar man tycker är snygga, i en form man gillar. Delarna tror jag man kan hitta i många olika byggvaruhus som säljer VVS saker. 
Sedan är det bara att trä igenom sladden och hitta en lampskärm man gillar. Än så länge har vi bara en helt vanlig vit från Ikea. Och här är resultatet;



För ganska längesedan gjorde vi även en ljusstake och klädställning på samma sätt. Om man vill kan man även spraya den om man vill ha den i en annan färg (vi sprayade klädställningen i silver) men rörens naturliga färg är också väldigt snyggt.
(Har tyvärr ingen bild på klädställningen då vi inte har den uppe nu när vi köpt det nya klädskåpet)


Hoppas detta spred lite inspiration till er genom att veta att det faktiskt inte är svårt att göra sina egna saker själv, det är faktiskt mycket roligare :)

Stort kram! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar