7.2.12

Stolarna

Hoppas allt står bra till mer er alla! Idag tänkte jag visa vad jag gjorde i torsdags. Som jag nog nämnt tidigare så har vi letat efter stolar till vårt köksbord
 och då helst Olle-stolar som utgått ur Ikeas sortiment. I torsdags fick vi tag på två stolar men de var i björk så vi bestämde oss för att måla dem.
Egentligen tänkte vi ha alla i vitt men sedan fick jag ett tips av Moa att vi kunde måla dem gråa, min favoritfärg :) Så det gjorde vi. Och här är resultatet;



Visst blev det fint? :) Tänk vad lite målarfärg kan göra. Nu ska vi bara hitta två stolar till, sen är vi nöjda. Så är det någon som ser två Olle-stolar får ni gärna höra av er :)
Förr var jag mer för att köpa nya "moderna" saker, gärna högglans. Men nu har jag ändrat mig helt, det finns mycket mer charm med det gamla och det är så kul när man kan göra vid möblerna
 precis som man själv vill ha dem. Det blir mer personligt tycker jag.

Imorgon är det dags för första dagen på NetOnNet och lite nervöst känns det. Det var ju faktiskt över ett år sedan jag jobbade där sist. Så ni får tänka på mig :)

Ha en mysig kväll!
Stor kram! <3

2 kommentarer:

  1. Fasen vad ni hinner med mycket Kristin! Och tjusigt blir det! Du har samma underbara stil som jag gillar men tyvärr inte min man... Jaja vi har iaf enats och lyckats mötas på halva vägen på vårt stundande vardagsrum. Snart klart!! Men allt pyssel du hinner med är frustrerande ju! Jag vill i oxå!! Kramar Evelina

    SvaraRadera
  2. Oj tycker du? :)Känns inte som jag gör så mycket pyssel, men det är kanske bara för jag tycker det är så kul :) Ja det är inte alltid lätt med delade åsikter om inredning, som tur är är vi eniga i vårt hem :) Du får visa bilder sen på ert vardagsrum, alltid kul att se :) Ta hand om dig! Stor kram! // Kristin

    SvaraRadera